Ankieta sprzedażowa – jakie pytania należy zadać?

Ankieta sprzedażowa jest bardzo często stosowana przez właścicieli przedsiębiorstw. Dzięki nim mogą zdobyć wiele cennych informacji, które wykorzystają w trakcie wprowadzania kluczowych zmian. Warto, więc zapoznać się z istotnymi pytaniami, które należy zadać. Oto lista najpopularniejszych pytań zadawanych w ankietach sprzedażowych.

Jak wygląda typowy proces zakupowy klienta?

Skuteczny zespół marketingowy musi rozumieć, jak to jest być klientem. Często kampanie kończą się niepowodzeniem, ponieważ marketerzy nie potrafią postawić się w sytuacji klienta. Zrozumienie procesu zakupu dla klienta jest ważną częścią tego procesu. Jak długo trwa finalizacja produktu? Czy proces składania zamówienia jest żmudny, czy też odbywa się za pomocą kilku kliknięć? Twój zespół sprzedaży pozna odpowiedzi na wszystkie te pytania, dzięki ankietom sprzedażowym. Jeśli zamierzasz stworzyć świetną kampanię to, te odpowiedzi są kluczowe. Wiedząc, jak wygląda proces zakupu, dowiesz się, jak przyciągnąć potencjalnych klientów. Czy jest to rodzaj impulsywnego zakupu za pomocą jednego kliknięcia? Czy może należy dążyć do bardziej długoterminowej strategii budowania świadomości marki? W przypadku klientów korporacyjnych, gdzie proces ten jest szczególnie żmudny, konieczna może być inna kampania. Pytanie z ankiety sprzedażowej, takie jak to, pomoże Ci również dowiedzieć się, co możesz zrobić lepiej.

Jakich informacji szukasz?

To pytanie z ankiety sprzedażowej sprawdza, jak dużo zespół sprzedaży wie o produkcie. Jest ono podobne do pytania o częste zapytania klientów. Pozwala jednak określić obszary, w których zespół sprzedaży może potrzebować więcej wiedzy. Jest to miara tego, jak dobrze przebiega komunikacja wewnętrzna w Twojej firmie. W kontakcie z klientem, zespół sprzedaży powinien znać odpowiedzi na wszystko, o co zostaną zapytani. To jedyny sposób na przekonanie konsumenta, aby stał się jego klientem. Aby jednak mieć wszystkie odpowiedzi, zespół sprzedaży musi mieć dostęp do zasobów firmy. Może się zdarzyć, że brakuje im pewnych informacji, które mają wpływ na sprzedaż. Mogą być zbyt nieśmiali, aby o nie zapytać, lub po prostu nie podejmować wystarczającej inicjatywy. Kwestionariusz badania sprzedaży jest przeprowadzany właśnie z tego powodu. Świetnym pomysłem jest zapytanie zespołu sprzedaży, jakich informacji często poszukuje. Dzięki temu dowiesz się również, jakie mniej typowe problemy mogą mieć Twoi klienci. Z jakimi sytuacjami mają do czynienia Twoi handlowcy? Jak możesz wykorzystać te sytuacje na swoją korzyść? Wykorzystaj to pytanie z ankiety sprzedażowej, aby się tego dowiedzieć.

Informacje, które chciałbyś mieć o swoich klientach

Powszechnie wiadomo, że skuteczna sprzedaż wymaga wysokiej jakości danych. Sprzedawanie rzeczy w sposób improwizowany może być świetnym ćwiczeniem improwizacyjnym, ale nie jest dobrą strategią sprzedaży. Aby osiągnąć najlepsze wyniki, zespoły sprzedażowe muszą znać profil klienta. Jakie są ich zainteresowania? Jakie wyzwania chcą rozwiązać? W jaki sposób Twój produkt, czy usługa może im pomóc? Posiadanie odpowiedzi na te pytania może być świetnym sposobem, aby być przygotowanym na rozmowę. Twój zespół sprzedaży może bardzo potrzebować ankiety przedsprzedażowej. Posiadanie większej ilości danych o klientach pomaga zespołom sprzedaży w przygotowaniu dobrze zdefiniowanej strategii. To pytanie w ankiecie sprzedażowej pozwoli Ci dowiedzieć się, czego najbardziej potrzebują. Jakie pytania zadajesz potencjalnym klientom, zanim przekażesz ich do działu sprzedaży? Możesz wykorzystać wnioski z odpowiedzi na to pytanie w swoim kwestionariuszu ankiety sprzedażowej. W ten sposób możesz przekazywać informacje do działu sprzedaży z danymi, których potrzebują. Taki poziom współpracy i sprawnego funkcjonowania pomaga wszystkim.

Pytania wymienione powyżej są z reguły najważniejsze. Powinieneś włączyć lub wykluczyć pytania do swojego kwestionariusza ankiety sprzedażowej w oparciu o konkretne potrzeby Twojej firmy. Jeśli jednak nie wiesz, jakie pytania jeszcze zadać skontaktuj się z ekspertami Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, którzy pomogą Ci stworzyć profesjonalną ankietę.